Yogales volgen bij Anneke's Lifestyle Studio

Gezondheid is meer dan alleen lichamelijk. Een vitaal leven heeft ook alles met je mind/ gemoedsrust/ gedachten, te maken. Tijdens de yogales in Holwerd worden houdingen, ademhaling, beheersing en kracht gebundeld. Door middel van fysieke houdingen komt u daarmee tot mentale ontspanning en innerlijke rust. Bij Anneke's Lifestyle Studio worden er 3 verschillende soorten yogales gegeven: hatha yoga, yin yoga en power yoga. Ontdek welke vorm van yoga het best bij u past.

Ontdek de voordelen van een yogales

  • Versterkt uw spieren
  • Verbeterd uw lichaamshouding
  • Helpt u beter slapen
  • Verbeterd de bloedcirculatie
  • Helpt u om afvalstoffen te scheiden
  • Verlaagt de bloeddruk
  • Verbeterd uw focus en balans
  • Ontstresst!

Hatha Yoga

Deze op Hatha gebaseerde les, streeft naar eenheid en verbinding in uw lichaam en geest. De innerlijke weerstand in uw lichaam probeert u met deze yogales los te laten, zodat de nieuwe energie in uw lichaam kan komen. In de les oefent u verschillende yoga oefeningen, ook wel asana’s genoemd. De oefeningen zijn ter bevordering van spieren, botten en gewrichten. Zodat deze sterker worden maar ook ter bevordering van de bloedsomloop en doorstroming van energie. De oefeningen worden aangepast aan de Westerse leefstijl wat betekend dat ze veiliger zijn gemaakt voor bijvoorbeeld onze rug. Het is een zeer fijne les  om te volgen.

  • Hatha yoga les is te volgen op donderdagavond van 20:30 – 21:30 uur.

Yin Yoga

Yin yoga is een tegenhanger van het snelle en met talloze prikkels gepaard gaande hedendaagse leven. Yin yoga creeert ruimte in het lichaam, in de ruimste zin van het woord. Houdingen die je aaneemt zijn passief en intensief. Daardoor wordt bindweefsel opgerekt en gestimuleerd met als gevolg dat gewrichten, in je hele lichaam, beweeglijker en actiever worden. Bindweefsel bestaat grotendeels uit water en water hoort te stromen. Toch komt het regelmatig voor dat het "bevriest". Dat kan komen door bijvoorbeeld een niet herstelde blessure, over- of eenzijdige belasting, door stress of ook emotionele deuken. hierdoor kan bindweefsel overbelast raken en scheuren of breken.

Yin werkt ook rustgevend , verstillend en soms zelfs meditatief. Je leert te luisteren en te voelen naar signalen van het lichaam en daar woorden aan te geven. Dat wordt dan nieuwe informatie voor je bindweefsel en een nieuwe herinnering. Dat werkt herstellend en helend.

  • Yin yoga les is te volgen op dinsdagochtend van 9:15 – 10:15 uur en woensdagavond 20.30-21.30u.

Power yoga

Power Yoga, ook wel ashtanga yoga genoemd, is een vaste reeks van oefeningen. Deze yoga vorm is bekend geworden door K. Pattabi Jois. Het accent van deze yogales ligt op kracht en lenigheid. Zodra we zijn opgewarmd gaan we aan de slag met oefeningen en sluiten deze af met aandacht voor de ademhaling en ontspanning. Na het volgen van deze yogales zal u merken dat u sterker en leniger wordt. Voor deze les is belangrijk dat u enigszins belastbaar bent. Twijfelt u of u geschikt bent voor deze les? Dan kunt u altijd overleggen met Anneke.

  • Power yoga les is te volgen op vrijdagmiddag van 16:30 – 17:30 uur.

Wilt u zich inschrijven voor, of eens een proefles volgen in één van de yogalessen? Neem dan contact op via het contactformulier. Wilt u liever meer informatie over één van de lessen of advies over welke vorm van yoga het best bij u past? Neem dan telefonisch contact op met Anneke via: 06-10584365.

Back to Top