Trainingen

Anneke’s lifestyle studio biedt diverse groepstrainingen, met volop persoonlijke aandacht. De meeste workouts worden gegeven op  muziek. Alle trainingen zijn zeer effectief. er zijn lessen geschikt voor iedereen!

Hieronder zie je alle lessen die Anneke’s lifestyle studio op dit moment biedt.

SPINNING

Spinning is een echte conditionele les. Het is fietsen met verschillende ritme’s, verzwaringen, en versnellingen.  Zo kun je kracht en cardio afwisselen in de spinningles.Dit alles doe je op prettige, opzwepende muziek.

Wat betreft de lessen in de studio zijn er twee lesvormen:

Ten eerste zijn er de Les Mills lessen. Deze lessen zijn twaalf weken lang hetzelfde wat als voordeel heeft dat je lichaam goed reageert op steeds dezelfde vraag van je lichaam,het heeft dus een heel goed trainingseffect. Ook kun je de les na een aantal weken heel goed volgen wat een heel goed gevoel geeft. Less mills lessen zijn bodypump, bodybalance , bodyattack, SH’BAM en CXWORXS.. Ten tweede zijn er de  freestylelessen.Deze lessen verschillen per week en er wordt tijdens de les gebruik gemaakt van een opbouw waardoor je de les van begin tot eind kunt proberen te volgen. Dit is vooral handig in lessen met veel choreografie en bovendien kan de instucteur zo heel goed inspelen op de groep, ter plekke de techniek verbeteren of delen van choreografie herhalen.

Behalve deze lessen in de studio biedt Anneke’s lifestyle Studio ook buitentrainingen op locatie aan! Er  worden bootcamp-trainingen aangeboden. Voor deze lessen kijkt u onder het kopje bootcamp!

Basic gym

Dit is een aerobic training die  prettig pittig is, en bestaat uit pasjes/ choreografie lesstof. Deze les is zeker geschikt voor de sporter en die niet te veel wil springen en lekker aan het werk wil gaan. Ook spiergerichte oefeningen ontbreken niet in deze les.

BODY ATTACKimagesVYLRTKV3

Bodyattack is een krachtige, pittige, high energy les welke aerobic en sport gerelateerde bewegingen combineert met kracht en stabiliteits oefeningen. Tijdens het lesuur ga je tot twee keer toe naar een enorme cardiopiek en tussendoor train je spiergericht je bovenlichaam, buik/rug en benen. In deze les kun je goed zelf de intensiteit regelen door bewegingen kleiner te maken en de impact te verkleinen. Opties worden door de instructeur gegeven.
Bodyattack maakt je uithoudingsvermogen sterk en efficient.
Bodyattack maakt je fit en houdt je fit.
Bodyattack maakt je sneller.
Bodyattack verbetert je coördinatie en behendigheid.
Bodyattack verbetert je houding, kracht en stabiliteit.
Bodyattack is zowel voor de weekend atleet als voor de hardcore sporter!!!

BODY BALANCE bodybalance;llk

Bodybalance is een mind & body les en maakt gebruik van de beste bewegingen uit yoga, tai chi en pilatus. Bij bodybalance draait alles om het verbeteren van je houding, lenigheid, statische kracht, coördinatie en evenwicht. Elke les bestaat uit een serie bewegingen uit verschillende Oosterse disciplines. De eerste 45 minuten bestaan uit eenvoudige en uitdagende oefeningen. De laatste minuten bestaan uit ontspanning en meditatie. Het duurt meestal enkele lessen voordat je het gevoel en de structuur begrijpt, maar dan zul je zonder twijfel de geweldige schoonheid van deze les ervaren!

SH’BAM. sh'bamjhku

Met SH’BAM maak je kennis met eenvoudige, maar geweldig leuke dansmoves. SH’BAM is de perfecte manier om in vorm te komen en je ‘inner star’ te laten stralen, zelfs als je al wat danservaring hebt. 

In de hippe SH’BAM lessen dans je op populaire hits die hoog in de hitlijsten staan, klanken die te horen zijn in de meest trendy discotheken over de hele wereld, de beste classics die middels een remix in een nieuw jasje zijn gestoken en natuurlijk de meest swingende latin beats. Dit maakt SH’BAM tot een workout die ultrafun en gezellig is. Elke SH’BAM les is levendig, uniek en afwisselend – en, zoals bij alle andere Les Mills programma’s, wisselt de choreografie en de muziek elke drie maanden. 

Perfect pilates imagesR8HD8DAL

Perfect pilates is een heel goede en gedegen les. Het is een les die ‘back to the basics’ gaat. Het zijn eigenlijk gewoon oefeningen op een mat.
Kracht, lenigheid en stabiliteit komen aan bod. De stabiliteit en stevigheid van je lijf wordt niet op de eerste plaats bepaald door de kracht van je armen en benen maar door de kracht van je centrum. Je centrum of ‘core’ is het gebied rond je onderrug en onderbuik, bekkenbodem en middenrif. In de les leer je, voordat je een beweging maakt, je diep stabiliserende spieren bewust aan te spannen. Perfect pilates is een hele goede les voor buik, rug als ook voor schouder en houding. Eigenlijk zou iedereen een perfect pilates les moeten volgen.

Aero Classics imagesFOGJLG83

Het eerste halfuur begint bewegen met/op muziek. Dit is conditie verbeterend en prikkelend voor uw coördinatie. Het geeft een goede evenredige rechts/links belasting op uw lichaam. Het laat u aangenaam zweten en het geeft, of direct al of na verloop van tijd, u een leuk en swingend gevoel voor ritme mee. Het tweede half uur gaat u uw spieren ‘belasten’ met verschillende oefeningen. U voegt hieraan balans oefeningen toe, dit om een sterke buik/rug deel te maken en u te laten oefenen in uw evenwichtsgevoel. U sluit de les af met uitgebreide stretch oefeningen.

BODY PUMP bodypumpfcf

Bodypump is een snelle manier om in vorm te komen, vet te verbranden en een strakker lichaam te krijgen. Het is een spierverstevigende groepsles met gewichten waaraan vrijwel iedereen mee kan doen! In de 1-uur durende les worden alle belangrijke spiergroepen flink onder handen genomen. Een van de voordelen van bodypump is dat je de spieren die je hebt verstevigd en dat onnodig lichaamsvet verbrand wordt. Door de vele herhalingen en het relatief lichte gewicht waarmee gewerkt wordt, is met name bij vrouwen, geen grote toename van de spiermassa te verwachten; je lichaam wordt wel strakker!

YOGAhoudingen

Yoga is een les met een rustige uitsraling maar toch wordt er wel degelijk gewerkt met asana’s en dat zijn yoga- oefeningen.Deze oefeningen kunnen pittig zijn maar worden vaak gegeven met opties zodat je de oefening eventueel op een iets andere manier uit kunt voeren waardoor je gewoon mee kunt doen. Deze yoga les is gebaseerd op hatha yoga,( voor wie bekend is met yoga)

Ook worden de oefeningen aangepast aan onze westerse leefstijl, wat betekend dat ze veiliger zijn gemaakt voor bv. onze rug. Verder is ook het soms vage, zweverige en mystieke karakter van deze yoga les afgehaald en wat dan overblijft is een fijne les met goede oefeningen en veel aandacht voor ademhaling lichaam en geest.
Een les om tot een goede rust te komen.

Deze ,op hatha gebaseerde les, streeft naar eenheid in je lichaam en geest, evenwicht in tegengestelde krachten in je lijf. Innerlijke weerstand  probeer je los te laten zodat nieuwe energie in je lichaam kan komen.
In de les oefen je in yoga oefeningen( asana’s). Ze maken spieren, botten en gewrichten sterker, ze bevorderen de bloedsomloop en houden de ruggegraat, spieren en gewrichten soepel. Je longcapaciteit en stressbestendigheid neemt toe en spijsverteringsproblemen en hoge bloeddruk kunnen afnemen, om maar een paar verbeterpunten te noemen.Naast de asana’s is er aandacht voor ademhaling en rust.

IntervaltrainingAfbeeldingsresultaat voor interval training

Deze les maakt gebruik van afwisseling in spierversterkende oefeningen gecombineerd met cardio . In blokjes van 1. 40 min. wissel je steeds een spierversterkende oefening af met beweging dmv. pasjes of zelfs joggen. Deze wisselwerking zorgt ervoor dat je conditie makkelijk verbeterd, en doordat je 1 oefening tegelijk doet is het eenvoudig te volgen en het werkt heel goed op je lichamelijke syteem om af te vallen. De les is goed aan te passen aan jou nivo en dus ook goed te doen voor beginnende sporters. Ben je geroutineerd dan brengen we de uitdaging omhoog.

CXWORXSLesMills-03_00014

Je krijgt een snelle en efficiente les van 30 minuten.

CXWORXS is een stoere workout die je mentaal en fysiek uitdaagt.

Je kernspieren, buik, rug en billen, worden strakker en sterker.

CXWORXS verbetert je functionele kracht ter bevordering van je balans, mobiliteit en preventie van blessures.

De les is conditioneel niet zwaar en je hebt vooral kracht en doorzettingsvermogen nodig.De les bied de oefeningen op alle verschillende niveau’s aan. Ook is de les goed te combineren met lessen voor of na de les.

Yin yoga

(Cursus) Yin yoga  

Je kunt yin yoga als lesreeks van 10 lessen volgen op de dinsdagochtend van 9.15-10.15u. Start is op 2 oktober ( herfstvakantie niet). Je volgt dan alleen deze reeks en na die 10 lessen ben je nergens aan verbonden.

Wat is yin yoga. Bij yin yoga proberen we bewust diepliggende structuren, je bindweefsel( pezen- ligamenten- tussenwervelschijven maar het zit ook overal in je lichaam tussen organen, bloedvaten en zenuwen), te beinvloeden door een houding aan te nemen en deze voor langere tijd vast te houden. Verdieping van een houding ontstaan pas na 30 seconden tot een minuut ( en je houdt de houding zomaar 3 tot 5 minuten vast). Bindweefsel kun je beinvloeden in passieve vorm en niet zoals bij bv. hatha yoga en power yoga ,door spieren aan te spannen en te ontspannen. Bij yin yoga moet je juist niet je spieren spannen zodat je aan je bindweefsel toe komt.

Je bindweefsel kan verstijven door bv. een fysiek trauma, littekenweefsel, eenzijdige belasting,  ,verkleving zoals in een  frozen shoulder), verkleving rond de knie, plantair facsitus, en gewoon omdat we leven en belasten en hierdoor wordt het soepel bewegen bemoeilijkt. Verkleving en vervorming zorgt ervoor dat bloed niet goed kan stromen en hierdoor kan alles wat het bloed transporteert zijn werk niet voldoende doen.

Yin yoga zorgt voor een verbeterde mobiliteit.Ook stimuleert yin yoga het zelfhelend vermogen van je lichaam. En dat is heel belangrijk.

Kosten voor 10 lessen: 95 euro ( voor aanvang vd cursus te voldoen of in twee delen). Als je een abonnement neemt dan kun je de yin yoga volgen wanneer het jou uitkomt.

POWER YOGA           

Power yoga, ook wel ashtanga yoga genoemd,  is een vaste reeks van oefeningen,  met een volgorde en opbouw van K. Pattabi Jois ( 1915-2009) welke deze reeks veel bekendheid heeft gegeven.

Het accent in deze oefenreeks ligt op kracht en lenigheid. Je blijft continu intensief bewegen waardoor je de hele les bezweet blijft. Na zitten in aandacht volgt er een opwarming door twee reeksen zonnegroeten waarna je aan de slag gaat met oefeningen uit “de eerste reeks Ashtanga. Je sluit af met aandacht voor ademhaling en daarna fijne ontspanning.

Deze les is verbluffend, soms confronterend, maar wat wordt je sterk en lenig en wat zul je versteld staan van de ruimte die je in je lichaam hebt ( en krijgt ). Een les waar je heel blij van wordt.

Let er wel op dat je enigsinds belastbaar moet zijn om deze les te kunnen volgen. Overleg anders met de docent.